clix this!

waktu Malaysia

June 2, 2011

Budi bahasa budaya kita?

Khamis lepas wa gi rhb. bayau duit w. sampai dalam 9.45 gitu.
bank bukak 10am, ok. pusing2 le kedai dekat2 tu.
dalam pukul 10 datang balik rhb. belum bukak lagi. takpe la. tak nak cepat sangat pun.
TAPI ada sorang abe tu marah guard rhb sebab tak bukak lagi wa'ima dah pukul 10.

"Dah pukul 10 ni...korang ikut waktu mane? new zealand ke?"
"Macam mane servis ni....bukak ikut suke je...."

maka guard tu pun bukak le pintu dengan muka takde perasaan.
5 minit lepas tu, abe tu bising lagi...

"apa ni....belum sempat isi borang nombor dah panggil"
"macam mane servis ni...."

tenang je guard tu jawap...."lain kali isi borang dulu, baru ambik nombor"

No comments: